Ander Gamón, pilotua: “Autora igotzen zaren bakoitzean zerbait berria ikasten duzu”

Ander Gamónek Aragoiko Abiadura Txapelketa irabazi du. Txapelketa irabazteaz gain, Gamónek ere garaipena lortu du bere kategorian. Azken urteetan bere aitarekin batera prestatu duen Mercedes AMG autoari esker lortu du garaipena. Pilotu irundarrak aurreratu duenez, datorren denboraldian auto berarekin lehiatuko da, baina etorkizunari begira asmo handiagoko proiektuak ditu.

Nondik eta noiztik datorkizu zaletasun hau motorraren munduarekiko?
Txiki-txikia naizenetik bizitu dut afizio hau, aitari esker. Kartingean hasi nintzen eta hortik aurrera pilotu gisa garatu naiz. 2011n monoplazetara pasatzea erabaki nuen, baina 2013an turismorako jauzia egitea erabaki nuen, monoplazetan F3ra iristea ezinezkoa bihurtzen delako, kostuak oso handiak baitira. 2013an Seat Leon Super Kopa batekin korritu nuen. Gero Peugueot 207 Spider barketa-turismoarekin ibili nintzen eta txapelketako bigarrena bukatzea lortu nuen. Ostean, BMW batera pasa nintzen, baina autoa nola zebilen gustatzen ez zitzaidanez, orain 30 urte dituen Mercedes bat eraikitzen hasi ginen. 2015. urtearen amaieran hasi ginen autoa prestatzen, eta 2017an atera genuen pistara. Pixkanaka hobetu dugu, eta ezustekoa izan da aurten lortu dudan guztia lortzea.

Nola lortu duzu abiadurako txapeldun izatea Aragoiko txapelketan?
Iraunkortasunari esker lortu dut garaipena. Hainbat zirkuitutan ibili naiz, hala nola Rikardo Tormo, Motorland, Los Arcos edo Bartzelonako Zirkuitua. Munduko txapelketako zirkuituak izan dira, eta, beraz, oso beharrezkoa izan da haietan lehiatzeko iraunkortasuna eta prestakuntza. Etxean gimnasioko orduak sartuz ere prestatu behar izan dut neure burua, ibilgailua behar bezala gidatzeko besoetan, lepoan eta bularrean indarra izan behar baita. Eskuzko autoa denez eta enbragea duenez, etengabe aldatu behar da.

Pilotuoi pandemiak nolabait eragin al dizue?
Bai. Txapelketaren hasieran ez zegoen batere argi harmailetan afizioa egon ahalko ote zen. Azkenik, urteak aurrera egin ahala, nire garaipenak lagunekin batera gozatu ahal izan ditut. Autoa aitak egin du, DCM Motor Sporten eta lagun askoren laguntzarekin, eta txapelketa ez dut nik bakarrik irabazi, guztion garaipena izan da. Zorionez, nire ondoan jende asko daukat ni animatzen, eta oso eskertuta nago. Mentalki oso urte gogorra izan da, txapelketaren hasieran sailkapenaren erdian ikusten bainintzen. Valentzian, adibidez, lehian aritu ginen 50 autoen artean lehen 10 autoen artean sailkatzea lortu nuen. Konturatu gabe, sailkapen absolutuko lehen hiruen artean sailkatu nintzen, hiru probaren faltan. Azkenean lehia gogorra izan da eta zail jarri didate, azken itzulira arte maila handia baitago.

Zerk bereizten du pilotu on bat?
Aurkariek hobetzen laguntzen dizute. Nireetan ez ezik, aurkarien hutsegiteetan ere arreta handia jartzen dut, horrela ikasten baita. Autora igotzen zaren bakoitzean zerbait berria ikasten duzu. 2022an auto berarekin jarraituko dut eta titulua defendatzeko goian jarraitzea gustatuko litzaidake.

Bereziagoa al da zuk prestatutako autoa gidatzea?
Bai, auto berezia da, ordu asko eman baitira prestaketan. Txapelketa irabaztean denboraldian zehar jasandako guztia gogoratu dut. Gurasoen, arrebaren, familiaren eta lagunen laguntzari esker, pixka bat gehiago estutu dut behar izan dudanean, eta, azkenean, emaitza onak lortu ditut. Ikasi dut oso garrantzitsua dela gauzei denbora ematea eta pazientzia izatea.

Ez da afizio merkea. Nola finantzatzen duzu?
Garrantzitsuena gogor lan egitea da. Autoa prestatzen laguntzen didaten babesleak ere baditut, dirurik ematen ez didaten arren. Adibidez, nire aitaren enpresa, Autodesguaces Txingudi, gurpilen eta inskripzioen gastuaren zati bat estaltzeaz arduratzen da. Pneumatiko bakoitzak 400 euro inguru balio du, eta lasterketa bakoitzean ezinbestekoa da joko berri bat jartzea, bestela maila altuan lehiatzea ezinezkoa baita.

Nola laburbilduko zenuke 2021eko denboraldia?
2022an txapelketa berean lehiatuko naiz. Aurreko urtean guztira 10 proba egin ziren. Harritu egin nau beste urte batzuetan 20 auto bakarrik lehiatzeak eta aurten 50 izatera iritsi ginela. Denboraldia oso dibertigarria izan zen, lasterketa berean pilotuen posizioak asko aldatzen baitziren. Niri lasterketetan pilotu asko izatea gustatzen zait, horrela zailagoa baita lehenengoen artean sailkatzea. Gainera, baldintza berdinetan edo antzekoetan lehiatzea gustatzen zait, horrela zailagoa baita nabarmentzea.

Zeintzuk dira etorkizunerako zure helburu handinahienak?
Datorren urtean auto berarekin lehiatuko naiz. 2023ra begira, pauso handiagoa ematea gustatuko litzaidake, autoz aldatzea gustatuko litzaidake. Oraindik ez dakigu Mercedesetik zeinetara joango garen, horretan ari gara lanean, baina lehenik eta behin hurrengo denboraldian jarri behar dugu arreta. Zaila izango da, baina berriro txapelketa irabaztea gustatuko litzaidake. Aurten denboraldi amaiera oso ona egin dut eta horrek asko lagundu dit. Azken lasterketan kolpe bat izan nuen lehiaren hasieran, eta horrek zaildu egin zidan proba. Baina, zorionez, eguraldiak asko lagundu zidan, euria hasi baitzuen. Eguneko sailkapen orokorrean laugarren izan nintzen, nire arerio zuzenena atzean utzita, eta horrela lortu nuen zirkuituetako turismo txapelketa absolutua irabaztea, baita nire kategoriako garaipena ere. Guztira 6 titulu lortu ditut aurten, nire ustez guztiak merezitakoak.

Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude