ACUBIk 2057 kontsulta eta 700 erreklamazio erantzun zituen 2024an

ACUBIk 2024. urtean zehar emandako zerbitzuen datuak partekatu ditu. Pasa den urtean zehar 2057 kontsulta eta 700 erreklamazio erantzun ziren Bidasoako Kontsumitzaileen eta Erabiltzaileen Elkartetik. Zerbitzu hori elkarteak Irunen eta Hondarribian dauzkan bulegoetan eman da.

Kontsultak

Guztira 2057 kontsulta erantzun dira 2024. Kontsulta horien artean 1721 Irunen egin ziren, 319 Hondarribian eta 13 Frantzia eta Nafarroako biztanleei erantzunez. Ia urtero bezala, errentamenduei buruzko kontsultak (380) errentaren berrikuspenen eta errenta ez ordaintzearen ondorio dira, baita maizterrek fidantza itzultzeko dituzten arazoen ondorio ere. Erkidegoetan (255), oro har, gehien eskatzen den gaia ordaintzen ez duen bizilagun bati zorra erreklamatzeko prozedura eta komunitatean obrak egitea izaten da, baina gehien kontsultatu den gaietako bat erabakiak hartzeko bizilagunen bilerak egitea izan da.

Argi- eta gas-horniduren kasuan (50), kontsulta batzuk fakturekin lotuta daude, eta beste batzuk hornidura horiek enpresa jakin batekin kontratatzearekin, eta azken hilabeteetan faktura ulertzeko moduarekin eta argiaren prezioarekin. Urteko azken hilabeteetan izan den berritasun bat kontratua argiaren eta gasaren tarifa arautura pasatzeko moduarekin lotutako kontsultak izan dira. Telefoniaren kasuan, kontsulta gehienak fakturazioari buruzkoak dira.

Aipatzekoa da gremioen kontratazioarekin (40) eta ibilgailuen salerosketarekin eta haien bermeekin (71) lotutako kontsultak agertzen direla. 2024an gehien erantzun den kontsulta hipoteka-gastuak erreklamatzea izan da (788). Erreklamazio horretan eskatzen da itzuli egin behar direla banku-erakundearekin kontratatutako hipoteka-maileguaren eskritura, eta bertan gastu guztiak itzultzeko eskatzen da, hala nola notario-ordainsarien % 50 eta erregistroari, gestoriari eta tasazioari dagozkien gastu guztiak eta faktura bakoitzaren interesak, ordaindu zirenetik banku-erakundeak zenbatekoa itzuli arte. Gogorarazi nahi dugu erreklamazio horiek izapidetzen jarraitzen dugula eta ez dagoela aurkezteko inolako eperik.

Ibilgailuen salerosketarekin lotutako kontsultei dagokienez (71), horietako batzuk ibilgailuen salerosketan eta, batez ere, partikularren arteko bigarren eskuko ibilgailuaren salerosketan izandako berme-arazoen ondorio dira, eta gehienak “autoen kartela” delakoaren erreklamazioari buruzkoak ziren, eta, zehazki, kaltetu batzuek “OCU” Kontsumitzaileen Antolakuntzatik jasotako gutunari buruzkoak.

Bidasoako eskualdean emakumeak dira, orokorrean, kontsulta gehien egiten dituztenak, 1255 emakume izan baitira eta 805 gizon, eta kontsultak egiteko modua aurrez aurrekoa izaten da, bai Irunen, bai Hondarribian.

Erreklamazioak

2024. urtean 700 erreklamaziori erantzun zaie gure bulegoetan; horietatik 109 Hondarribiko kontsumitzaileenak dira eta 555 Irungo kontsumitzaileenak. Gainera, Gipuzkoako, Nafarroako eta Frantziako beste udalerri batzuetako 36 erreklamaziori erantzun zaie. Gogoratu behar da Kasino Zaharreko bulegoak ostegunero 10:00etatik 13:00etara ematen duela arreta, eta hileko azken asteartean 16:00etatik 19:00etara.

Errentamenduen gaiak, hipoteken gastuak, auzotarren erkidegoak eta telefonia dira Irunen arreta gehien jasotzen duten gaiak. Egindako eskaintza eta fakturazioa ez betetzeak eragin ditu telefoniako erreklamazioak; aurten aseguruekin eta, batez ere, ezbeharraren izapideekin lotutako erreklamazioak ere nabarmentzen dira. Argiaren eta gasaren fakturei buruzko erreklamazioei ere erantzun zaie, eta argiaren prezioak gora egin duenez, kontsulta asko egin behar izan dira, eta, kasu batzuetan, azkenean, erreklamazioak izapidetu dira. Hala ere, 2024an, ACUBIren ahalegina hipoteka-gastuen erreklamazioetan oinarritu da (467 erreklamazio), eta horietako asko bide judizialetik izapidetu dira.

Aldi horretan, Bidasoako eskualdean, 388 emakumek egin dituztela erreklamazio gehien (312 gizonek), eta erreklamazio horiek modu presentzialean egin direla.

Harremanetarako

Irunen 943 632 194 telefonora deitu edo irunacubi@gmail.com helbidera mezu elektroniko bat bidal daiteke ACUBIrekin harremanetan jartzeko. Hondarribian, arreta-egunetan, 688 763 496 telefonora dei daiteke, edo email bat bidali acubi.hondarribia@gmail.com helbidera.

Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude