Miren Enara Carrillo Digital Matte Painting arloko Artista da. Film baten eszenak osatzen dituzten hondoak edo inguruneak sortzean datza Matte Paintinga. Gaur egun Skydance Animation 3D animazio estudioan lan egiten du. Miren Enara Carrillok azaldu duenez, bere azken lana Spellbound filma izan da, joan den azaroaren 22an estreinatu zena.
Nola jakin zenuen honetan lan egin nahi zenuela?
Beti pentsatu izan dut zaletasun asko zituen pertsona nintzela, baina, aldi berean, zerbait galduta nengoen hartu beharreko bidean. Nahiz eta arlo artistikoan nabarmendu eta filmekiko eta fantasiarekiko zaletasuna izan, batxilergo zientifikoa ikasten ari nintzen, eta ez nuen argi ikusten nola uztartu nire grinak karrera profesional batekin. Dena aldatu zen tutoretza batean, nire irakasleak, nire zaletasunei buruzko erantzunak entzutean, galdetu zidanean: “Zuk zer egiten duzu hemen?” Galdera horrek dena birplanteatzera bultzatu ninduen. Bideojoko, film eta beste mundu sortzaile batzuetan lan egiteko aukera zabaldu zidan. Amaren eta familiaren laguntzarekin, nire norabidea aldatu ahal izan nuen.
Ikasketetan aurrera egin ahala, produkzio baten azken faseekiko liluraz jabetu nintzen, planoek behin betiko forma hartzen dutenean. Bertan aurkitu nuen Matte Paintinga, 2Dko sormen artistikoa 3Dko teknikarekin, argazkigintzarekin eta konposizioarekin konbinatzen duen espezialitatea.
“Digital Matte Paintinga (DMP) paisaiak, agertokiak edo inguruneak sortzeaz arduratzen da, pintura digitaleko, 3Dko eta argazkigintzako teknikak nahastuz”
Nola prestatu zara gaur zauden lekura iristeko?
Amaren laguntzari esker, 2D eta 3D animazioko gradu bat ikasi ahal izan nuen Madrilgo unibertsitate batean, industria horretan prestakuntza osoa eskaintzen ari zen leku bakarrenetako batean. Karreran zehar, ordenagailuz sortutako irudiekin (CGI) egindako film baten ekoizpen prozesua ikasi nuen batez ere, diseinua eta modelatzea bezalako lehen faseetatik hasi eta argiztapen eta konposizioko azken faseetaraino. Software mota ugari erabiltzen ere ikasi nuen, eta, horri esker, sail bakoitza ulertu eta inguruneekiko eta azken fase horiekiko dudan pasioa deskubritu nuen. Gainera, nire prestakuntza ez da hor gelditu. Proiektu bakoitzean tresna eta teknika berriak ikasi ditut, bai enpresari bai lantalde harrigarriari esker, beti baitago prest ezagutzak partekatzeko.
Matte Paintingean lan egiten duzu. Zertan datza hori?
Digital Matte Paintinga (DMP) paisaiak, agertokiak edo inguruneak sortzeaz arduratzen da, pintura digitaleko, 3Dko eta argazkigintzako teknikak nahastuz. Animazioan, inguruneak modu eraginkorrean eraikitzeaz eta hedatzeaz arduratzen gara, ingurune bakoitza garatzeko sail guztietatik igaro behar izatea saihestuz. Matte Painters bezala bereizten gaituena gure moldakortasuna da: modelatzen, testurizatzen, margotzen, argiztatzen, konposatzen, photobashinga egiten eta baita efektu bisual errazak egiten ere aritzen gara.
Zein izan da zure lana “Spellbound” filmean?
Spellbounden, gure erronka paisaia ia guztiak zerotik eraikitzea eta garatzea izan zen. Nire lankideekin batera, zerua, hodeiak, mendiak, basoak eta gehiago sortu ditugu. “Luck” bezalako aurreko proiektuetan ez bezala, kasu honetan inguruneak eraikitzeaz arduratu gara gehienbat. Lana sekuentzien arabera banatzen da, eta saileko artista guztiok antzeko helburuak partekatzen ditugun arren, sekuentzia bakoitzak bere beharrak eta erronkak ditu.
Sormenezko lana bada ere, zure lana kanpo faktoreengatik baldintzatuta dagoela esango zenuke?
Erabat! Proiektu bakoitzak bere ikuspegi tekniko eta artistikoa du, eta horrek etengabe egokitzea eskatzen du. Adibidez, Luck filmean gehiago zentratu ginen irudiaren konposizioan eta edizioan, eta Spellbounden, berriz, 3Dko eraikuntza eta pintura digitaleko teknika tradizionalagoak uztartu ditugu. Gure egungo proiektuan, inguruneentzako 3Dko ikuspegi osoago batekin esperimentatzen ari gara.
Software nagusia proiektu bakoitzean aldatu ohi da, eta horrek etengabeko prestakuntzan egotera behartzen gaitu. Gainera, saileko gainbegiraleak ere eragin handia du workflow prozesuan, bere ikuspegiak eta esperientziak zeregin bakoitzari nola heltzen diogun zehazten baitute.
Horrelako proiektuetan talde lana funtsezkoa izango da, ezta?
Dudarik gabe. Komunikazioa eta laguntasuna funtsezkoak dira. Gure estudioan, lantalde handi baten barnean, talde txikitan (8-14 pertsona) antolatzen gara eta garrantzitsua da artista bakoitzaren indarguneak aprobetxatzea, baina baita elkarri laguntzea ere, hazteko. Nire esperientziaren arabera, talde giro ona funtsezkoa da lana aurrera atera dadin.
Beraz, zure lanak oharkabean pasa behar du ikusleentzat.
Horixe. Ikusleak pertsonaiei gehiago erreparatzen badie, eta ez hondoari, Matte Paintingak bere funtzioa betetzen duela esan nahi du: eszenarekin modu naturalean integratzea. Jakina, plano batzuetan paisaia da protagonista, eta une horiek asko baloratzen ditugu. Hala ere, sortzen ditugun inguruneak kenduko bagenitu, planoak osatu gabe edo “biluzik” sentituko lirateke, eta, beraz, oharkabean pasatzen den matte batek ere balio handia du.
“Ikusleak pertsonaiei gehiago erreparatzen badie, eta ez hondoari, Matte Paintingak bere funtzioa betetzen duela esan nahi du: eszenarekin modu naturalean integratzea”
Zure ustez, zer ezaugarri izan behar ditu Matte Painter on batek?
Aldakortasuna funtsezkoa da, trebetasun artistikoak eta teknikoak uztartzen ditugulako. 3Dk protagonismoa irabazi duen arren, perspektiba, konposizioa eta kolorea bezalako oinarri artistikoek funtsezkoak izaten jarraitzen dute. Azkenean, eszenan integratuko diren ingurune sinesgarriak sortzea da gure helburua, eta zimendu horiek funtsezkoak dira hori lortzeko.
Lan egin duzun proiektu guztietatik, zein izan da zure gogokoena eta zergatik?
Zalantzarik gabe, “Spellbound”. Erronkak kenduta, paisaia magikoak eta zehatzak garatzeko, aspaldian erabiltzen ez nituen pintura trebetasunak berreskuratzeko eta maitasun handia diodan talde batekin lan egiteko aukera izan nuen. Desafiatzailea eta aberasgarria izan zen, bai profesionalki, bai pertsonalki.
Horrelako proiektu handiak hiri handietan burutzen dira bakarrik?
Normalean, bai. Animazioko eta efektu bisualen estudio txikiak daude hiri txikiagoetan, hala nola Kanarietan edo Donostian, baina proiektu handiak Madrilen edo Bartzelonan kontzentratzen dira. Tamalgarria da, baina ulergarria, industriaren tamaina ikusita.
Etorkizunari begira, zein dira zure lan asmo nagusiak?
Oraingoz, animazioan pozik lan egiten dut, hori beti baita nire pasioa. Hala ere, etorkizunean beste eremu batzuk esploratu nahiko nituzke, hala nola irudi erreala edo bideojokoak. Talde baten gidaria izateko ideia ere interesatzen zait, antolakuntza eta kudeaketa oso deigarriak egiten zaizkidalako eta gehiago garatu nahi ditudalako.



