Alarma Estatuaren adierazpena dela eta, herritarrei arreta emateko zerbitzuak eta baliabideak indartu ditu Irungo Udalak. Zabaldu egin den ataletako bat irundarrei arreta eta informazioa ematea izan da, batez ere bide telefonikoen eta telematikoen bidez. 010 telefonoan ordutegiak zabaldu ziren asteko egun guztietan martxan egoteko, udalaren webgunea mikro site espezifiko batekin indartu zen, Alarma Egoeraren ondorioz udal-informazioaren arloan sortzen ari ziren berrikuntzak aurkezteko, eta posta elektroniko bat (covid19@irun.org) sortu zen pandemiarekin lotutako udal-esparruko gaiei buruzko zalantzak edo galderak esklusiboki jasotzeko, bai eta asteroko online buletin bat ere.
010
Lehen balantze batek erakusten du herritarrentzako informazio-kanalen indartze horrek pertsona gehiagori arreta emateko balio izan duela. 010ean, adibidez, 8.286 dei izan dira azken hilabetean, 1.633 gehiago 2019ko aldi berean baino, hau da, %24,5 gehiago. Aipatzekoak dira Gizarte Ongizateko harrera-unitatearen arreta-telefonora bideratutako deiak, 1.317 dei erregistratu baitzituen, aurreko urtean 1.100 izan baitziren (%19,7ko igoera). Nabarmentzekoa da 010ean, konfinamendua hasi zenean, ordutegiak zabaldu egin zirela, eta telefono-zerbitzua asteko egun guztietan 8:00etatik 19:00etara eskaini zela.
Udalaren webguneak, bestalde, mikro site espezifiko bat ireki zuen martxoan (www.irun.org/coronavirus), covid 19aren pandemiarekin lotutako udal-gaurkotasun osoa modu ordenatu eta bisualean aurkezteko. Talde zaurgarrienentzat hartutako neurrietatik hasi eta premiaz aktibatutako zerbitzu edo baliabideak kontuan hartuta, udal-arloek antolatutako jarduera, bideo eta bestelako online ekimen guztietatik igaroz, hala nola Kultura, Gazteria edo Gizarte Ongizateko adinekoen zerbitzutik, bai eta galdera ohikoenen atal zabal bat ere, etengabe eguneratuz doana.
Argitaratu eta lehen hilabetean 10.827 sarrera zenbatu ziren, eta horiei www.irun.org orri zentraleko 83.985 sarrerak gehitu behar zaizkie; hortik, koronabirus berriaren krisiaren atari espezifikora ere sartzen da. Jarduera hori iazko epe berean aztertzen bada, www.irun.org webguneak 104.664 sarrera erregistratu zituen. Aurtengoaren antzeko datua da, nahiz eta 2020an Alarma Egoeraren eraginaren ondorioz, irun.org ohiko webgunea neurri handi batean kontsultatzeaz gain, pertsona askok bisitatu dituzten hiriko krisiaren kudeaketan oinarritutako gai interesgarriak.
Mezu elektroniko bat eta buletin bat
Aktibatutako beste baliabideetako bat posta elektroniko bat izan zen (covid19@irun.org), gai zehatzagoetarako. Komunikazio-kanal berri horrek jarduera handia izan du, eta herritarren zalantzak argitzeko balio izan du. Gainera, informazio interesgarria laburbiltzeko eta eguneratzeko, gai nabarmenenak biltzen dituen buletin bat argitaratu da, 7 egun buletinera harpidetutako pertsona guztiei posta elektronikoz helarazi zaiena, hau da, udalaren jarduerari buruzko online astekaria. Guztira, orain arte buletin baten 5 entrega izan dira, eta posta elektronikoz bidaltzeaz gain, udalaren webgunean ere kontsulta daiteke.