Bidasoa eskualdea FITUR Nazioarteko Turismo Azokan ordezkatuta dago

Irun eta Hondarribiko Udalak, Bidasoa biziriken bitartez, FITUR Nazioarteko Turismo Azokan izan dira, Madrilen, urtarrilaren 18tik 22ra, MICE Gida aurkezteko.

«FITUR agertoki egokia da gure eskualdeko eskaintza turistikoa ezagutarazteko, eta, beraz, aurten ere ezin dugu hutsik egin», azaldu du Miguel Angel Paez Bidasoa bizirikeko presidenteak. Ondoren, MICE gida aurkeztu dugu, Irun eta Hondarribiko zerbitzu guztiak biltzen dituena, bi hiriak negozio-turismorako helmuga ezin hobe gisa kokatzeko. Euskal Kostan dugun kokapenak, Gipuzkoako azoka-esparru bakarra edukitzeak, baliabide eta produktu turistikoek eta eskaintzen ditugun zerbitzuen aniztasunak, mota askotako ekitaldiak hartzeko aukera ematen digute.

MICE turismoari negozio-turismoa esaten diogu. Horrek bilera, pizgarri, hitzaldi eta erakusketen turismoaren esparrua hartzen du bere baitan. Turismo mota horren ezaugarri nagusia da turismo-sektorearen elementu dinamizatzailea dela, batez ere honako arrazoi hauengatik: desestazionalizazioa, ez baitu urtaroarekiko mendekotasunik; eragin ekonomikoa, Spain Convention Bureau-ren datuen arabera, aisia-turismoak baino % 30 diru-sarrera gehiago sortzen baititu; enplegua sortzea eta helmugaren posizionamendua.

MICE gida berri baten aurkezpena

Aurkezpena José Antonio Santano Irungo Udaleko alkateak, Miguel Ángel Páez Irungo Udaleko alkateorde eta Bidasoa bizirikeko presidenteak eta María Serrano Hondarribiko Udaleko Turismo zinegotzi eta Bidasoa bizirikeko lehendakariordeak egin dute.

Gida hau MICE zerbitzuak eskaintzen dituzten turismo-enpresen, Ficoba azoka-esparruaren eta Bidasoako Garapen Agentziaren arteko bi urteko lanaren emaitza da. Turismo Mahaia 2021eko ekainetik hilero bildu da Hondarribia-Irungo Turismo Sarea indartzeko, eskualdeko Dinamizazio Plana elkarrekin garatzeko, sektoreak hautemandako beharrak identifikatu eta lantzeko eta, eragileekin batera, turismo-eskaintza eta -lehiakortasuna hobetzeko ekimen interesgarriak sortu eta garatzeko.

Gida honetan Irunek eta Hondarribiak kongresu-turismoa hartzeko dituzten zerbitzu eta pizgarri interesgarrienak jasotzen dira. Besteak beste, bilera-gelak dituzten hotelak, jatetxeak, aisialdiko eta kulturako jarduerak, kontaktu interesgarriak eta ekitaldiak antolatzen dituzten enpresak. Online eta 4 hizkuntzatan egongo da eskuragarri (ingelesa, frantsesa, gaztelania eta euskara). Era berean, hemendik aurrera komunikazio-plan bat landuko da, hainbat merkatutako eragile hartzaileen eta enpresa potentzialen artean zabaltzeko.

Irun eta Hondarribia, negozio-turismorako erakargarritasun handia duten bi hiri

“Azken urteotan ikusi ditugun datu turistiko onek, baita pandemia garaian ere, erakusten dute Irunek eta Hondarribiak ahalmen handia dutela aisialdirako helmuga turistiko gisa, jende askok oporrak igarotzeko aukeratzen duen lekua baitira. Hala ere, eskualdean baliabide ugari ditugu beste turismo mota bat erakartzeko, hala nola negozioena edo MICE, eta potentzial hori aprobetxatzeko eta ahalik eta etekin handiena ateratzeko lanean ari gara; izan ere, horrek urtaroen araberako emaitzak desestazionalizatzen eta hobetzen laguntzen du sektorearentzat konplexuagoak diren urteko aldietan”, Miguel Ángel Páezek azaldu duenez.

Irun eta Hondarribia mugako kokalekuagatik, lehorreko, itsasoko eta aireko garraio-sare osoagatik eta Donostiatik eta Biarritzetik gertu egoteagatik, Bilbo edo Iruñea helmuga ezin hobeak dira MICE turismorako. Horri gehitu behar dizkiogu zerbitzuen aniztasuna, merkataritza xarmagarria eta euskal kultura eta nortasuna islatzen duen kultur eta aisialdi agenda osoa. Helmuga horren turismo-aukera ugariak haren idiosinkrasiarekin lotuta daude, bai eta Gipuzkoako azoka-esparru bakarra izatearekin ere, bertan mota askotako ekitaldi ugari egin baitaitezke.

Hain zuzen ere, FICOBAk 284 jarduera hartu ditu joan den 2022an: 14 azoka eta erakusketa, 214 bilera eta 56 ekitaldi sozial/kultural. Guztira, 142.000 pertsona baino gehiago igaro dira azoka-esparrutik.

Ostatu modernoa eta prezio orekatuetan prestatua izateaz gain, ia hotel guztiek dituzte lana eta aisialdiaren arteko oreka ezin hobea aurkitu nahi duten enpresa txiki eta ertainak elkartzeko areto eta espazio nahikoak. Bidasoak hainbat enpresa ditu, hala nola itzultzaileak, gidariak, laguntzaileak, transfer zerbitzuak, material teknikoa, bisita gidatuak, itsasontziko ibilaldiak eta abar.

Era berean, bi hiriak erreferente dira gastronomian, kalitatezko jatetxeen eskaintza oso zabala eta askotarikoa baita. Merkataritza-guneak ere badituzte, abangoardiako dendak eta denda tradizionalak dituztenak, bai eta lan-ekitaldi arrakastatsu baterako jolas-eskaintza egokia ere.

Erdi Aroko hirien eta hiribilduen sarearen bilera eta eskualdeari buruzko informazioa

FITURen programarekin jarraituz, azpimarratzekoa da ere Erdi Aroko Hirien eta Hiribilduen Sareko bazkideen batzarra egin dela. Bertan, aurten landuko diren proiektuak adosten lan egin da. Horien artean, nabarmentzekoak dira komunikazioa eta sare sozialak, FotoRed sareetako argazki-lehiaketa, abian jarritako turismo-produktuak, hala nola En Clave de Re-d ‘musika-ekimena, NaturSareren natura-eskaintza edo Red Corriendo el Medievo-rekin egindako kirol-produktu turistikoa eta Erdi Aroko pintxo eta tapa-lehiaketa, besteak beste.

Proiektu honek historiaz eta kulturaz beteta dauden hiri eta hiribildu hauek ezagutzeko aukera paregabea eskaintzen du. Gainera, Sarea osatzen duten Erdi Aroko hiribilduek zerbait partekatzen badute, gune urbanoenen edertasunaz gain, guztiek dituzte espazio natural harrigarriak. Aurten ere lanean jarraituko dugu hiri horiek inguratzen dituzten gastronomia, kultura eta historia sustatzeko, haien interes turistiko handia erakusteko, ziurtatu du Maria Serranok, Bidasoa activako presidenteordeak.

Bestalde, FITURen Irun eta Hondarribiko planoen azken berrargitalpena erakutsi da, baita ostatuei, jatetxeei, Irun Berdea proiektuari eta abarri buruzko informazioa biltzen duten liburuxkak ere.

Aurreko edizioak

Aipatzekoa da, azkenik, Irun eta Hondarribia FITURen egon direla, salbuespenen bat izan ezik, 1993an Bidasoako Turismo Saila martxan jarri zenetik edizio guztietan.

Gure potentzial turistikoa FITUR bezalako eszenatoki batean erakusteko aukera aprobetxatu behar dugu. Bi hirietan turismoa sustatzeko proiektuak eta urtean zehar egindako lan guztia aurkezten ditugun espazioa da. Zehazki, azken urteotan FITURen Dies Oiassonis jaialdia, NaturRed, Irun Destino Romano eta Helmugako Jasangarritasun Turistikoaren Estrategia bezalako ekimenen berri eman dugu, besteak beste.

Bestalde, María Serranok, Bidasoa Activako presidenteordeak, gaineratu du FITUR baliatu ohi dugula beste proiektu batzuk aurkezteko, hala nola esperientzia enogastronomikoak, baita harreman berriak ezartzeko eta bilerak eta topaketak egiteko ere turismoa sustatzeko sareetan parte hartzen duten erakundeekin; hala ere, oraingo honetan, pandemia dela-eta, horrelako topaketak ezin dira egin. Hala ere, hurrengo edizioetan ekingo zaie berriro, baldintzek aukera ematen dutenean.

FITURen ohiko hitzorduetatik, “Destinos Euskadi” elkarteko gainerako kideekin egiten diren bilerak nabarmentzen dira. Elkarte horrek aurtengo plana egiteko balio du, baita ekintza-plana Eusko Jaurlaritzarekin eta Gipuzkoako Foru Aldundiarekin adosteko ere.

Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude