ACUBIk 504 kontsultari erantzun die 2023ko lehen hiruhilekoan

2023ko lehen hiruhilekoan 504 kontsultari erantzun zaie Bidasoaldean eta zati handi bat Irungo bulegoan. Aipatu behar da martxoaren 16tik aurrera arreta ematen hasi direla Hondarribiko Kasino Zaharreko bulegoan, ACUBIk ostegunero, 10:00etatik 13:00etara, eta hileko azken asteartean, 16:00etatik 19:00etara, ordura arte Irungo bulegora joan behar izan dutenak. Hartatutako herritarrak Irunen 421izan dira eta Hondarribiko 83,  horietatik 24 Kasino Zaharreko bulegoan.

Ia urtero bezala, errentamenduei buruzko kontsultak (113) errenta-berrikuspenen eta ez-ordainketen ondorio dira, eta errentamendu-kontratuaren iraupenarekin lotutako kontsultak ere egin dira.

Jabeen erkidegoetan (98), oro har, gehien eskatzen den gaia ordaintzen ez duen bizilagun bati zorra erreklamatzeko prozedura eta erkidegoan obrak egitea izaten da. Obrak kontratatuta dituzten eta obrak amaitzen ez dituzten komunitateen erreklamazioei ere erantzun diegu.

Argi- eta gas-horniduren kasuan (89), kontsulta batzuk fakturekin lotuta daude, eta beste batzuk hornidura horiek enpresa jakin batekin kontratatzearekin. Azken hilabeteetan, kontsultak argiaren faktura eta tarteak (haraneko orduak, lauak eta puntakoak) PVPC tarifetan (tarifa arautua) ulertzeko moduarekin lotuta daude. Era berean, eskatu duten bazkideei argiaren eta gasaren tarifa arautua kontratatzeko moduari buruzko aholkuak eman dizkiete, merkatu libreko hornidura horien prezioa dela eta (bezeroak).

Telefoniaren kasuan (25), kontsulta gehienak fakturazioari buruzkoak dira, eta kontsumitzaileak faktura ez irakurtzeko duen ohitura txarra dela. Horrela, egiaztatu daiteke eta telefonia-enpresak tarifa aldatu duela eta, beraz, prezioa igoera jakinarazi dela. Aldez aurretik baja hartzeagatiko zigorren ondoriozko erreklamazioak ere agertzen dira, hau da, enpresatik alde egitea kontratua amaitu aurretik.

Ibilgailuei buruz erantzundako (13) kontsultetatik, zenbait kontsulta lotuta daude 2006 eta 2013 urteen artean erositako ibilgailuentzako autoen kartela deiturikoaren balizko erreklamazioarekin, kontzesionarioen prezioen itunagatik kalte-ordaina jasotzeko eskubidea izan dezaketenak (2000 eta 3000 euro artean). Hala ere, aldi horretan ibilgailu berriaren bermearekin lotutako kontsultak agertu dira, agertu diren akatsen ondorioz.

Zoru-klausularekin eta hipoteken gastuekin lotutako 55 kontsultari ere erantzun zaie. Kasu horietan, kontsumitzaileei hipoteka berrikusten laguntzen diete, zoru-klausularik baduten egiaztatzeko eta banketxeari erreklamatzeko gutuna idazteko. Hipotekaren kudeaketa-gastuen kasuan, gestoriako, notarioko, erregistroko eta tasazioko fakturengatik ordaindutako gastuen erreklamazio-gutuna idatzi eta aholkatu zaie, zerbitzu hori kontratatu zen kasuetan, hori guztia banketxeak zenbateko horiek itzul diezazkion. Banketxeak erreklamazioa onartzen ez badu eta gastu horiek itzultzen ez badizkie, balizko erreklamazio judizial bati buruzko aholkularitza emango zaie, banketxeak zenbateko horiek eta dagozkien interesak ordain diezazkion.

Esan dezakegu izapidetutako espediente gehienetan erakundeak faktura horiek ordaintzea lortu dela, dagozkien interesekin eta auzibidera iritsi gabe. Erreklamazio horien zenbatekoa ia 1.000 eurokoa da erreklamazio bakoitzeko. Oso kasu gutxitan jo behar izan du kontsumitzaileak auzibidera auzi hau konpontzeko.

Azpimarratzeko beste gai bat Internet bidezko salmentarekin lotutako kontsultak eta erreklamazioak dira. Epe horretan 10 kontsulta izan dira. Gogoratu behar da kontratazio horiek guztiek 14 eguneko epea dutela atzera egiteko. Kontsulta askok dute zerikusia epe horrekin, eta, batzuetan, behin epe hori igarota aurkezten dute erreklamazioa, eta, beraz, aukera gutxi geratzen dira erreklamazioak ebazteko. Beste batzuetan, erreklamazioa aurkezteko bezeroarentzako arreta-zerbitzurik ez duen web orria aurkitzen dute, eta, beraz, bulegotikuste dute gai hori kontuan hartu behar dela edozein produktu Internet bidez erosi aurretik, bai eta enpresa horrek produktua itzultzeko zein erosketan atzera egiteko dituen baldintzak ere.

ACUBItik nabarmendu nahi duten beste datu bat da aldi horretan emakumeak izan direla erreklamazio gehien, 305, egin dituztenak, gizonen 199 erreklamazioen aurrean, eta horiek egiteko modua presentziala izan dela.

Bidasoaldean artatutako erreklamazioak

2023ko lehen hiruhilekoan 120 erreklamaziori erantzun zaie Irungo gure bulegoan. Horietatik 21 Hondarribiko kontsumitzaileenak dira, eta 96 Irungo kontsumitzaileenak. Gainera, Gipuzkoako beste udalerri batzuetako kontsumitzaileei zuzendutako 3 erreklamaziori erantzun zaie. Kasino Zaharreko bulegoa ireki ondoren, bi erreklamazio jaso dira.

Aipatzekoa da errentamenduen, hipoteken, bizilagunen komunitateen eta telefoniaren gaiak direla gehien landu diren gaiak. Egindako eskaintza ez betetzeak eta fakturazioak eragin dituzte telefonia-erreklamazioak; aurten, halaber, aseguruekin eta, batez ere, etxeko ezbeharraren izapidetzearekin lotutako erreklamazioak nabarmentzen dira.

Nabarmendu nahi dugun beste datu bat da aldi horretan emakumeak izan direla erreklamazio gehien egin dituztenak (62), eta gizonak, berriz, 58 izan dira. Horiek egiteko modua aurrez aurrekoa izan da.

Hiruhileko honetan 6 kontsulta iritsi zaizkigu Dentix klinika ixteagatik egindako erreklamazioen izapideekin lotuta, eta horietako bat ixtea lortu dugu, eta gainerakoak izapidetzen ari dira. Gogoratu behar da Dentixeko itxierak kaltetutakoek

tratamendu batetik kontratatuta zuten kreditua, jaso behar ez zutena, baliogabetzea eta egin ez zuten baina finantzaketa horren bidez ordaindu zuten tratamenduaren zenbatekoa itzultzea. Tratamendua eskudirutan ordaindu zuten ukituen kasuan, haien ebazpena konkurtso-administratzailearen esku dago, eta prozedura luzea da. Azpimarratzekoa da erreklamazio horiek lan handia ekarri ziotela ACUBIri 2021ean eta 2022an.

Gainera, esan behar da 2018. urteaz geroztik errentamendu-kontsultei erantzuten dietela laguntza behar izan dezaketen kolektibo bereziei. Zerbitzu hori kolektibo gehiagori zabaldu zaie, baita Irungo Udaleko Gizarte Ongizateko Arloari ere, bai langileei, bai gizarte-jantokitik bezala, zerbitzu horietara jotzen duten pertsonei arreta emateko aukera eskatu digute, beren etxebizitzaren errentamenduari buruz aholkatzeko (kontratuaren iraupena, errenta ordaintzen ez denean duten egoera). Era berean, beste elkarte batzuk (adibidez, Kaleratzeak Stop) gure bulegora hurbildu dira gure aholkularitza behar izan dezaketen pertsonekin.

Lehen hiruhileko honetan gas-argiaren fakturei buruzko informazio-jardunaldiak antolatu zituzten, gure bulegoan ikusi ditugun fakturen zenbatekoa dela eta; izan ere, komenigarritzat jo dugu kontratu horien titularrei azaltzea zenbateko horiek ematen zirelako eta fakturak merkatzeko egin behar zituztelako.

Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude