Balorazio positiboa jaso dute berriro ere Bidasoa bizirikek Gabonetan antolatutako Tech Irun tailerrek

Irungo Udalak, Bidasoa biziriken bitartez, Tech Irun teknologia-tailerren programa berri bat antolatu du Gabonetako oporretan 8 eta 13 urte bitarteko haurrentzat, Irungo Gabonetako Programaren barruan eta Irun Ekintzan Ekonomiaren eta Enpleguaren Garapenerako Itunak sustatzen dituen ekintzen barruan, Bidasoa biziriken lankidetzan.

Horrela, abenduaren 26an hasi ziren lehen tailerrak Irun Factoryn. Bata 11 eta 13 urte bitarteko haurrentzat, Abentura Robotikoa eta Labirinto Magikoa proiektuak garatzeko aukera izan zutenentzat; eta bestea 8 eta 11 urte bitarteko haurrentzat, 5 egunez bi proiektutan lan egin zutenentzat: Mecanum Robot Car eta Tinkercard.

Era berean, urtarrilaren 2an, 3an eta 4an, bigarren txandako taldeen unea iritsi zen. Jardunaldi horietan, 8 eta 11 urte bitarteko haurrek Smart Home eta Super: bit proiektuak garatu zituzten, eta 11 eta 13 urte bitarteko taldeak estazio meterologiko baten garapenean eta Makecode Arcade proiektuan lan egin zuen.

“Beste behin ere, tailer hauen arrakasta azpimarratu behar dugu, bokazio zientifikoak eta teknologikoak txikitatik sustatzea eta garatzea baitute helburu. Beren etorkizun profesionalerako beharrezkoak diren teknologia, trebetasunak eta gaitasunak erabiliz erronkak modu sortzailean konpontzen ikasten dute”, nabarmendu du Miguel Ángel Páezek, Bidasoa bizirikeko presidenteak. Oraingo honetan, haurrak robotikaren, programazioaren eta domotikaren inguruko proiektuak garatu dituzte “, gaineratu du Paezek.

Tailer hauen bidez, alde batetik, haurrak egungo eta etorkizuneko panorama profesionalerako prestatzea bilatzen da, programazioa, robotika, diseinua eta 3D inprimaketa edo adimen artifiziala bezalako kontzeptuekin ohitzen direlako, besteak beste. Era berean, Tech Irun tailerrak STEAM (Science, Technology, Engineering, Art and Mathematics) bokazioak sustatzeko eta pizteko pentsatuta daude. Arazoak konpontzeko logika garatzen laguntzen dute, baita sormena eta paradigma teknologiko berrian berritzeko gaitasuna ere.

“Oso pozik gaude tailerrek aurten ere izan duten harrerarekin; izan ere, 170 pertsonak baino gehiagok bidali zuten eskaera. Egun hauetan, gazteek sormena eta talde-lana landu dituzte teknologia berrien bidez. Helburua da monitoreek gidatutako erabakiak hartzea. Bidasoa biziriketik lanean jarraituko dugu edizio gehiago garatzeko eta parte hartzen dutenen bokazio ekintzaileak pizten jarraitzeko”, azaldu du Miguel Ángel Páezek.

 Aukeraketa zozketa bidez

Tailerrak Irun Factoryn eman dira bi astez, abenduaren 26tik 29ra eta urtarrilaren 2tik 4ra. Guztira 170 izen-emate jaso ziren Bidasoa biziken webgunearen bidez. Jaso ziren eskabide guztietatik 40 plaza erabilgarriak ausaz esleitu ziren, www.sortea2.com webgunearen bidez. Horrela, zenbaki natural bat lortu da, eta hortik aurrera esleitu dira plazak, inskripzio-ordenaren arabera.

Zehazki, hau izan da programa:

  • Estazio meteorologikoa: Tailer honetan parte-hartzaileak munduan murgildu ziren Inova Didactics-en Airearen Kalitatearen Kita erabiliz. Nork bere estazio meteorologikoa eraiki behar zuen, zientziaren funtsezko kontzeptuak esploratuz.
  • Makecode arcade bideojokoen sorkuntza esperientzia irisgarri eta hezigarri bihurtzen duen plataforma da, parte-hartzaileek programazioaren mundua azter dezaten, beren jokoak eraikiz eta aldatuz. Plataforma horrekin pertsonaiak diseinatu zituzten eta beren jokoaren portaera programatu zuten. Parte-hartzaileek zirkuitu espazial desafiatzaile baten bidez lehiatu zuten.
  • Tinkercad: Online 3D diseinuko plataforma bat da  hiru dimentsioko modelaketaren mundua ezagutzeko. Parte-hartzaile bakoitzak Tinkercad erabili zuen Gabonetako bola baten barruan herrixka bat diseinatu eta eraikitzeko, etxetxoak, zuhaiztiak eta miniaturazko paisaian barreiatutako opariak bezalako osagaiekin.
  • Smart Home-k hainbat modulu eskaintzen ditu, hala nola mugimendu-sentsoreak, tenperatura, hezetasuna eta eragingailuak. Hauekin Erabiltzaileek proiektuak esploratu eta garatu zituzten automatizatzeko eta etxeko gailuak programazioaren bidez kontrolatzea.
  • Super: bit aliatu ezin hobea da modu sortzailean BHIren trebetasun teknologikoak inspiratzeko eta garatzeko. Parte-hartzaileek ibilgailu txikiak diseinatu eta eraiki zituzten “Ilargi-espedizioa” egiteko. Jarduera honetean ez zuten bakarrik Elektronikaren eta programazioaren ulermen praktikoa sustatu, talde-lana, arazoen konponketa eta dibertsioa ere sustatu ziren.
  • CROWBOT BOLT: Parte-hartzaileek SoC ESP32 mikrokontrolagailuaren bidez kontrolatutako robot bat landu zuten CROWBOT BOLTekin, WiFi eta Bluetooth gaitasunekin. Beren robotak programatu zituzten erronkaz betetako baso bat esploratzeko.
  • KODU ETA MICRO: BIT parte-hartzaileek Micro: bit-ekin lan egin zuten,
    elektronika nolakoa den jakiteko. Halaber, Kodeekin beren mundu propioak diseinatu eta programatu zituzten. Konbinazio ezin hobea sormena eta teknologiarekiko interesa modu dibertigarri eta hezitzailean pizteko. Ikusizko programazioaren bidez, parte-hartzaileek jokabide espezifikoak esleitu zizkieten pertsonaiei. Jarduera labirintoaren proba zirraragarriekin amaitu zen.

 

Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude