Irungo geltokiko aldirietako eraikina eraisteko lanak hasi dira

Gaur Irungo geltokiko aldirietako eraikina eraisteko lanak hasi dira. Adifen lanen lehen fasearen barruan sartzen dira obra horiek eta orokorrean lanak 2025era arte luzatzea aurreikusten da. Irungo historiako inbertsio publiko garrantzitsuena dira, 65 milioi eurotik gora inbertitu baitira.

Cristina Laborda Irungo alkateak, Miguel Ángel Páez Irungo Udaleko lehen alkateordeak, José Antonio Santano Garraio eta Mugikortasun Jasangarriko idazkariak, Denis Itxaso Euskadiko gobernu-ordezkariak, Iñaki Arriola Garraioko sailburuak eta Azahara Domínguez Mugikortasuneko, Turismoko eta Lurralde Antolamenduko foru-diputatuak Adifen nazioarteko geltoki berriaren lanen hasieran izan dira

Cristina Laborda Irungo alkatea pozik agertu da etorkizunean egingo den Irungo geltokia abiatu delako, izan ere “Irun hiriaren etorkizuneko hiri-eraldaketarako mugarria izango baita”, eta abiapuntua izango da Gipuzkoan dagoen eraberritze-proiekturik garrantzitsuenari ekiteko, hala baita Vía Irun. Proiektu horri esker, hiriak “urrats erraldoi” bat egin ahal izango du hainbat alderdi garrantzitsutan, hala nola jasangarritasunean edo jarduera ekonomikoan, eta baita hiriaren kohesioan ere.

Vía Irun ekimenaren esparruan, alkateak gogorarazi nahi izan du Abiadura Handiko Trena Irunera iristeak “Katea auzoa berritzeko aukera” ekarriko duela; izan ere, Elizatxo etorbideko zubia bota eta, horren ordez, oinezkoentzako eta bizikletarientzako pasabidea eraikiko da. Ildo horretatik, alkateak nabarmendu nahi izan du nolako garrantzia izan duen trenbideak hiriaren eta irundarren historian: “Garraiobidea izateaz gain, jende askoren bizi-aldaketaren lekuko izan da trena, eta hala gertatzen jarraituko du”.

Irungo nazioarteko geltoki berria

Irungo nazioarteko geltoki berria zubi gisa egituratzen da, bidaiarientzako zerbitzuak dituzten 10 bideen gainetik hegan eginez, eta mendebaldeko muturrean hiriarekin lotuko da, plaza berri baten bidez.

Geltokiak hiru maila izango ditu:

  • Behe-kaleko solairua, eraikinerako sarbide nagusia duena. Atari bat eta komunikazio-nukleoak (eskailera finkoak, mekanikoak eta igogailua) izango ditu, bideen gainean dagoen atari nagusirantz.
  • Solairuartea eta bulegoak.
  • Lehen solairua – atondo nagusia – ontziratze-gunearekin – aldiriak, distantzia ertain eta luzea, eta nazioartekoak – lotuko ditu, hegoaldean kokatutako arrautza-kutxa batzuen bidez, eta sarbide-kontrolak eta ontziratzeko zerbitzu osagarriak izango ditu. Gune horretan, halaber, bidaiariei laguntzeko zerbitzuak eta merkataritza-espazioak egongo dira, eta mutur batetik bestera zeharkatuko da ataria. Jarduketak 65,3 milioi euroko inbertsioa izan du, eta trenbideko hondartza berrantolatzea eta nasak zabaltzea barne hartzen ditu, distantzia luzeko eta abiadura handiko trenetarako. Estazioak eguzki-energia biltzeko sistema bat izango du estalkian, 180 panel fotovoltaikok osatua.

Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude